Indonesie - Sumatra: Let's go! - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Menno & Moniek - WaarBenJij.nu Indonesie - Sumatra: Let's go! - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Menno & Moniek - WaarBenJij.nu

Indonesie - Sumatra: Let's go!

Blijf op de hoogte en volg Menno & Moniek

22 Juli 2016 | Indonesië, Medan

Jaaa, daar gaan we dan! Een maand samen naar Indonesië! Woeeeeeh

Met wat vertraging zijn we rond half 9 thuis vertrokken maar stonden toch netjes op tijd in Dusseldorf! Inchecken, 1 backpack van 10 kg en 1 backpack 12 kg, nog even wat eten, door de douane en heyho let's go! Alles is goed gegaan en hebben de tussenstops in Abu Dhabi en Kuala Lumpur overleefd.

Savonds rond een uurtje of 10 kwamen we aan bij ons hostel in Medan. We werden vriendelijk ontvangen door Lola en kregen een kamer met een super mooi Hello Kitty dekbed haha.
We zijn toch nog even de straat op gegaan om wat te eten.
Ergens bij een bij een local tentje zijn we gaan zitten en hebben we eten besteld, wat? Gen idee!! Het rook super lekker en het was echt verrukkelijk! Dan ga je afrekenen en val je bijna om... 2,80 euro omgerekend voor 2x eten en drinken haha, is toch niet te geloven!!
Daarna nog een heerlijk biertje gedronken bij Lola om onze vakantie in te luiden. Vakantie-modus AAN!

We hebben Lola gevraagd voor een taxi naar Bukit Lawang en deze werd geregeld. De tijd wanneer we opgehaald zouden worden was nog een verrassing. Meestal rond 12 uur, maar het kon ook eerder zijn, bijvoorbeeld 9 uur. We hebben wel even gevraagd wanneer we dat dan te horen krijgen. Nou, gewoon morgenvroeg. Ze zou ons wel wakker maken mochten we nog niet beneden zijn! Oké prima. We zitten in Azië, dus heel vroeg zal het wel niet zijn...

Na een nachtje goed te hebben geslapen werden we om half 9 gewekt door Lola. Onze taxi zou er over een half uurtje zijn en misschien zelfs eerder. Hahah Okeeee. Dan moeten we nu zelfs snel zijn! Dat hadden we totaal niet verwacht en zeker niet voor Aziatische begrippen! Anyway, dit komt ons wel goed uit, zijn we tenminste ook redelijk op tijd in Bukit Lawang.

Op naar Bukit Lawang, ongeveer 90 km verderop. We hebben er ongeveer 4 uurtjes over gedaan. Lekker crossen door de bergen, hobbelen tussen de gaten en rondkijken.
Het mooie is ook nog dat we in onze taxi 3x telefoon kregen via onze chauffeur. Na het derde telefoontje zei Menno: zo we hebben een hostel geregeld/geboekt ! Haha oké, vertrekken zonder plan en onderweg wordt het allemaal voor je geregeld, helemaal prima!! Dat is toch mooi, zo reizen!

Rond 1 uur waren we in Bukit Lawang. We werden overgedragen aan 2 jongens van het Hostel en gingen door het dorpje naar onze nieuwe plek. Over een megabrug kwamen we aan, hostel aan de rand van de jungle en aan een rivier. Zo mooi en zo leuk!

Nu wisten wij al dat er een paar Limburgers (Serumse en Horsterse) waren en die kwamen we dan ook snel genoeg tegen. Blijft leuk om bekende tegen te komen op vakantie! Natuurlijk hebben we samen gekletst en rondgehangen!
We wilde eigenlijk net vertrekken om het plaatsje te gaan verkennen toen er een tropische regenbui kwam. Nadat deze over was zijn we nog naar The Batcave gegaan ( iedere keer moet ik dan aan batman denken haha).

Onderweg kwamen we al van die kleine verrekte apen tegen. Apes all over the place!
Bij the Batcave zaten 2 jongens waaraan we een klein bedrag moesten betalen. Op het kaartje stond: included guide and flashlight. Nou, daar moesten we toch zelf om vragen. En bij de vraag of ze mee gingen als guide kregen we het antwoord: nee, wij blijven hier en komen misschien later! Haha oké, wat jij wil!!
Met nog een ander stel gingen we verder. Na een kleine klim kwamen we bij de grot aan. Eerst was er niet zo veel te zien, met zaklamp trouwens ook niet want zo geweldig waren die niet! Toen we verder gingen en het best wel donker was maakte we een foto met flits. Waaauw oké, het hele plafond hangt vol! Mega veel vleermuizen haha! Maar goed, die deden niet veel als een beetje hangen dus na een tijdje hadden we dat ook wel gezien!
Daarna hebben we nog wat samen gedronken met dat andere stel en zijn we terug naar ons hutje gegaan.

We wilde ons eigenlijk nog even douchen, maar het water wat uit de kraan kwam was nog bruiner dan in de rivier. Dus geen douche voor ons! Ja, een deodouche! Maakt niet uit! Savonds zijn we nog samen met de Limbo's gaan uiteten en hebben we nog samen biertjes gedronken totdat zij op werden gehaald door de taxi.
Het was een geslaagde avond! Niet gek veel later zijn wij ook maar gaan slapen. Morgen gaan we de jungle in voor 2 dagen!! Aapjes en oerang oetangs spotten!

MAZZEL! XXXX

• 28 Juli 2016 - 15:29

Marianne:

Haaaa M en M

Het begin is gemaakt. Veel plezier....
    Groetjessss Marianne

• 29 Juli 2016 - 14:34

Os Mam:

Ha, nog veel plezier en kijkgenot in de jungle !!!
    Schuupers det ge ziet

Groetjes Os Mam

• 29 Juli 2016 - 21:33

Yvonne:

Super leuk um WER een verslaag te lezen.....veul plezeer