Pulau Weh - Iboih - Dive, Dive, Dive! - Reisverslag uit Iboih, Indonesië van Menno & Moniek - WaarBenJij.nu Pulau Weh - Iboih - Dive, Dive, Dive! - Reisverslag uit Iboih, Indonesië van Menno & Moniek - WaarBenJij.nu

Pulau Weh - Iboih - Dive, Dive, Dive!

Blijf op de hoogte en volg Menno & Moniek

30 Juli 2016 | Indonesië, Iboih

Heyhey, daar zijn we weer!

Na 2 uurtjes op de boot waren we dan eindelijk op Pulau Weh. Er stond een man, genaamd BengBeng, op ons te wachten. Hij had een mooi blaadje met de namen Manu & Munik erop. Haha yes, dat zijn wij gok ik zo!
Hij nam ons mee in zijn tuktuk en bracht ons naar Iboih, het plaatsje waar wij gaan duiken en slapen de aankomende dagen.

Het eiland is groter dan verwacht. We moesten nog een uurtje met de tuktuk voordat we in Iboih waren. Erg was het niet, want het uitzicht was mega mooi! En volgens mij is er op dit eiland geen enkel recht stukje weg te vinden! Lekker crossen door de bergen en langs de kust.
BengBeng heeft zijn nummer gegeven zodat we hem kunnen bellen als we terug willen.

Op naar de duikschool en een slaapplaats!
Het een en ander was al volgeboekt en we wilde graag een huisje aan het water. Eenmaal bij de duikschool hadden ze nog wel een huisje voor ons. Voor 1 nachtje was dit prima.
Menno kon de volgende dag beginnen met zijn Padi en Moniek kon smorgens een refreshcursus doen. Zo dat was alvast geregeld. Alleen nu nog een plek vinden waar we de rest van de week konden slapen.

Er is een soort kleine boulevard van hostels (een stuk of 8) hier mogen toeristen ook in bikini zwemmen, maar elders op het eiland niet. Ze zijn hier mega gelovig enzoeh. Lekker zwemmen met een burkini!
We zijn dus alle hostels afgegaan en gevraagd waar ze nog plaats voor ons hadden. Bij het laatste hostel, Yulia's, hadden ze zelfs voor vanavond nog plek. Dan zouden we nu nog kunnen verkassen en dan konden we onze spullen de rest van de week lekker laten liggen! Voor 14 euro per nacht blijven we hier 5 nachten slapen.
Uiteindelijk rond n uur of 9 hadden we alles geregeld en waren we gesetteld.
En een lekkere douche konden we wel gebruiken, want ja, echt douchen hadden we sinds thuis niet meer gedaan, moaaaaah!!!
Een warme douche kennen ze hier volgens mij ook niet, gewoon koud douchen!

We hebben heerlijk geslapen en het duiken kan beginnen!! Menno mocht lekker 4 uur film gaan kijken en Moniek ging het water in. De refresh was zo gedaan en er werd nog fundive achteraan gedaan!
Omdat Menno zo'n beetje de hele dag die film met theorie moest kijken ging Moniek smiddags nog een duik doen. Wat veel vissen in alle soorten en maten, dik en dun, lang en kort, mooi en lelijk, zichtbaar en niet zichtbaar etc! Poh wat was het mooi daar. Ook is de eerste schildpad en inktvis gespot. Jaa dit worden leuke dagen! Menno is na de film ook nog het water in gegaan en heeft zijn eerste oefeningen erop zitten. Hij zit trouwens in een groepje van 2, samen met Sandra uit Duitsland en duikinstructeur Andy.

De volgende dag gingen we allebei weer het water in! Moniek heeft 1 duik gedaan, Menno 3 duiken vol met oefeningen.
Moniek heeft de rest van de dag lekker in de zon gelegen en een beetje voor zich uit liggen staren. Kan me ergere dingen voorstellen om te moeten doen!!
We deden wel elke middag samen lunchen bij DeeDee's. Dat was goed vertoeven daar, lekkere coconut shakes en lemon juices drinken op een ligbedje in de zon en aan het strand. Klinkt perfect toch!
Die lieve mensen hier schrijven trouwens niets op. Je moet zelf alles herhalen wat je gegeten en gedronken hebt en ze geloven alles!! Soms zijn wij wel eens per ongelijk iets zomaar vergeten...

Al vanaf de eerste avond horen wij trouwens echt een raar geluid dat zo af en toe komt. Het is van een dier, maar welk??? Geeeeen idee! The mystery of Pulau Weh haha.
Ook loopt hier vanalles op straat (voor zover het een straat is), kippen, honden, katten, geiten, verrekte apen, ganzen en dan vergeet ik vast nog iets! Je bent dus nooit alleen haha!
Wel heb je een zaklamp nodig savonds anders kom je niet meer thuis!
En je kunt hier ook niet gewoon een relatie hebben met elkaar. De tweede dag vroegen ze al waar mijn husband was en tegen menno zeiden ze, ask your wife. Dus bij deze zijn we husband and wife! Hahah

Dag 3 van de duikcursus. Menno moest er optijd zijn en Moniek ging smorgens ook duiken. Echter was er opeens een bruiloft vandaag en kon de duik van Moniek niet door gaan. Dan maar vanaf 9 uur in de zon gaan liggen, hè wat vervelend! Beetje balen deed ik wel want was graag gaan duiken. Mjaaa, hier kan alles he, opeens valt er een bruiloft uit de lucht. Joaa toemar, ik wacht wal!
Menno kon wel gewoon gaan en had in de ochtend er alweer 2 duiken opzitten en had daarmee al zijn praktijk gehad! Yeaah!
Na een goede lunch gingen we weer naar de duikschool. Menno had nog een fundive tegoed en Moniek moest nog steeds gaan vandaag. We mochten nu samen gaan duiken en Sandra ging ook mee.
De stroming was erg hard dus het viel niet mee om rustig te kunnen duiken! Toch was het leuk en hebben we onze eerste duik samen gehad! Woehoeeeee!

Menno moest daarna nog zijn theorie maken en terwijl hij dat ging doen ging Moniek voor nog een duik, want ja, nu zijn we er toch hè!
Savonds had Menno ook zijn theorie en daarmee dus ook zijn Padi! Hujjj GESLAAGD!!!
Helemaal gesloopt, maar voldaan gingen wij savonds naar bed!

Omdat de afgelopen 3 dagen alleen maar in het teken stonden van vroeg opstaan en duiken wilde we onze laatste dag iets anders doen!
Het eerste was natuurlijk uitslapen en rustig wakker worden bij ons hutje. Daarna in het dorpje iets eten en vervolgens een scooter huren zodat we het eiland kunnen gaan verkennen.
Zo gezegd zo gedaan. Met onze scooters en zonder kaart gingen we op pad!
Onze eerste stop was bij Kilometer 0 Indonesië. Dit is letterlijk het begin van Indonesië. Daar staat een monument, alleen is deze 2 maanden geleden kapot gegaan door een storm, helaas! Daar kwamen we trouwens onze BengBeng weer tegen. Komt dat goed uit, meteen onze taxi voor morgen geregeld. Hoeven we ook niet meer te bellen!

We moesten nog even terug naar Iboih. Even tanken en alvast betalen bij de duikschool. Dan hadden we dat gehad en hoefden we daar geen rekening meer mee te houden!
Bij het winkeltje moesten we wachten. Het halve dorp zat nu namelijk in de moskee te bidden haha. Ochjoa, die geleuvige heer!!
Dan maar naar de duikschool. Daar moesten ze ook gaan verzinnen wat we gedaan hadden. Hij vroeg of ik 2 duiken gedaan had, maar het waren er 5! Zo goed hadden ze alles bijgehouden! Uiteindelijk waren ze onze duikbril en snorkel die we daar gekocht hadden vergeten. Jammer moat, had je het maar een beetje beter bij moeten houden allemaal!
De chef van de winkel was ook terug van het bidden dus konden we onze Ferrari volgooien!

De wegen op Pulau Weh zijn trouwens echt heel goed. Op een enkel stukje na waar ze aan het werk waren. En als je geen doodlopende weg in gaat haha!
Het was heerlijk crossen met zn tweeën!
Er was ook een waterval. Alleen snappen we nog steeds niet hoe ze het durven daar mensen naar toe te sturen?!? Stukken van de paadjes waren gewoon weg en je moest je eigen weg maar zien te vinden. En als het nu een waterval was waar je U tegen zegt, maar helaas! Beetje verspilde energie. Achja, op naar het volgende!
We maakte de oversteek naar het westen van het eiland. Daar kwamen we bij een klein strandje aan.
Ooohhh yes, even lekker een duik maken. Daar zijn we aan toe want onze lichamen hebben het kookpunt bereikt!
Menno ging eerst, Moniek bleef even bij tassen. Ooohh zegt Menno, echt heerlijk! Dus Moniek trekt haar hemdje uit en plots staat er iemand naast ons. Sorry sorry, no bikini! Only long shirt en short! Fack me, rot op met je no bikini ik heb het warm. Dat is wat ik dacht maar ik zei natuurlijk netjes, ooh no problem (eigenlijk wel...). Dusss alleen met de voetjes in het water dan maar hè. Waren we dat toch even vergeten no bikini's behalve bij onze 'boulevard'.

Janou, 2 cocosnoten verder zijn we weer gaan crossen. Onderweg kwamen we ook nog wat buffels tegen en wat ander grut. Ook een aantal van die dikke, vettige, roestige, stinkvrachtwagens zonder roetfilter. Je weet wel, die zo'n zwarte stofwolk achterlaten. Hahah man o man, wat zagen wij er uit! Vetdellen zuj os mam zegge! Dat witte tshirt van Menno is niet meer wit haha. En of dat nog wit wordt, det betwiefel ik!!

We zijn nog even bij de haven langs gegaan en opeens toet-toet, ja hoor, daar was BengBeng weer haha.
We vervolgde onze trip naar de grootste plaats op Pulau Weh, namelijk Sabang. Daar hadden we een geweldig uitzicht! Overigens hadden we echt overal een mooi uitzicht. Alles was mooi en leuk! Een heerlijk eiland!

Omdat het bijna avond was gingen we toch maar langzaam terug naar huis! Nog even lekker scheuren over de wegen van Pulau Weh! Komen we weer aan in ons dorpje Iboih, wie komen we tegen? Juust, BengBeng haha. Volgt hij ons ofzo?? Anyway, wij hebben een ontzettende leuke dag gehad!
Toen we langs de duikschool kwamen waren we een van de meest gezochten op het eiland! We waren vergeten om de snorkels en duikbrillen te betalen! SHIT! Haha is dat even jammer dat ze nog iets van administratie hebben gevonden. We hebben toch maar netjes betaald en verteld dat we het he-le-maal vergeten waren! Haha not!
Zelfs bij ons hutje werd er nog 2x naar ons gevraagd omdat we nog iets zouden moeten betalen bij de duikschool! We waren niet weggekomen zonder te betalen.
Die avond hebben we ook onze kamer maar eens betaald en de rekening in het restaurant. Jaa hier hoef je niet zo snel iets te betalen haha. Alles is achteraf betalen, zelfs de duikcursus!

We hebben nog samen met Sandra bij DeeDee's gegeten en die avond loste zij the mystery of Pulau Weh op.
Toen we aan het eten waren kwam het geluid weer. Op de vraag of zij wist wat dat was antwoorde ze super droog, oohh een Gekko! Hahahah oké, we voelden ons wel een beetje dom! Maar goed, het is opgelost, een kleine domme gekko! Haha

Na het eten zijn wij terug gegaan naar ons hutje om onze tassen te pakken. Morgenvroeg staat BengBeng om half 7 klaar. Dus de wekker staat op kwart voor 6! Beter dan heel vroeg toch!
Morgen wordt een reisdag. We gaan dan naar Bali. We wilde eerst nog naar Java, maar dit slaan we over omdat de vliegtickets peperduur zijn geworden! So plans are changed! Wanneer we landen op Denpasar gaan we meteen door naar Ubud om daar een paar dagen te blijven.

Voor nu, Welterusten! XXXXX

• 02 Augustus 2016 - 16:03

Os Mam:

Potverdorie jullie stelletje bleekscheten, wel alles betalen wah !!!
    En doe BengBeng de groeten !!
    Nog veel plezier samen.
    Groetjes mam...........

• 02 Augustus 2016 - 17:12

Marianne:

Wat wer un schon verhaal.
    Nit det er dalik wer un bon binne kumt van te hard scheure op deen scooter wah....
    Veul plezeer nog..
    Groetjes Marianne xx

• 04 Augustus 2016 - 20:37

Tante Miriam:

Leuke avonturen! Moniek zal wal knetter broen zien noa al dat wachte beej ut duuke. Veul plezeer nog wah. Groete Miriam en Francis