Lombok - Senggigi - Chille en vooral niet wandelen - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Menno & Moniek - WaarBenJij.nu Lombok - Senggigi - Chille en vooral niet wandelen - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Menno & Moniek - WaarBenJij.nu

Lombok - Senggigi - Chille en vooral niet wandelen

Blijf op de hoogte en volg Menno & Moniek

07 Augustus 2016 | Indonesië, Senggigi

Heeey maatjes kameraatjes!!

Doa zien we wer! Opa en oma staan op deze ochtend. Sjonge jonge hahahaha we hadden het eigenlijk moeten filmen! Scheef dat we lopen, niet normaal. Alles doet pijn, met name in de benen en in de kont haha. We voelen ons echt een partijtje oud op dit moment! Het enige wat we te vertellen is oeeh, aaaah, ieeeeh, aaaauuuww haha en een hoop gezucht en gesteun! Deze spierpijn was niet met 1 dag weg!

We hebben wel echt heerlijk geslapen vannacht (is ook niet moeilijk na 2 nachten op de grond te hebben gelegen). We zijn 'lekker' naar het strand gewandeld en zijn als 2 walvissen aangespoeld bij een dik hotel waar we op lekkere wiebelstoeltjes ons gesetteld hebben. Zoeh, heer blieven we zitte totdet we wer motte goan! Haha

Het strand was niet super mooi ofzo, maar veel hadden we nu toch niet nodig. Beetje eten, beetje drinken en vooral blijven liggen en zitten. Oké af en toe in het water omdat het anders te heet werd!
We hebben de dag eigenlijk best goed omgekregen, sneller dan verwacht!
Het enige wat we wel moesten regelen was onze boottrip naar Flores. Joaa, we gaan gewoon 4 dagen op een boot zitten, weten we zeker dat we niet hoeven te wandelen hahah!!

Dus zo gingen opa en oma op pad. Al snel kwamen we tot de conclusie dat we iets te laat zijn met onderzoek doen want de volgende trip gaat pas maandag (en nu is het zaterdag). Janou, we hebben de tijd. Doen we dat wel, dan boeken we morgen wel onze boottrip!

We hebben nog een lekkere duik in het zwembad gemaakt en gepuzzeld over onze mogelijkheden qua volgende bestemmingen. We weten namelijk nog steeds niet hoe we terug gaan van Flores naar Lombok. Onze conclusie was uiteindelijk, we zien het na de boottrip wel!! Of vliegen (best wel duur) of terug over land met de boot-bus-boot-bus (24 uur onderweg). We shall see!

Savonds zijn we lekker gaan eten bij een klein local restaurantje haha. Echt fantastisch. Moeder liep in haar pyjama de toko te runnen. Hahah zo mooi om te zien! En het tafellaken was nog vettiger dan mam na het schoonspuiten van de stoep met de hogedrukspuit hahaha sorry mams!! Love you long time!
Maar dat mocht de pret niet drukken want het eten was echt overheerlijk!! En het kostte natuurlijk weer geen drol! Ja, we hebben een leuke avond gehad!

De volgende dag hebben we eerst 2 scooters gehuurd. We slapen namelijk nog 1 nachtje ergens anders aangezien we maandag pas weer vertrekken. We hebben onze backpacks opgehaald en zijn met de scooter naar ons nieuwe hostel gegaan. Haha zolang we maar niet hoeven te lopen!! Onze tassen gedumpt en door om de boottrip te gaan regelen.
We gaan met Komodo adventures en het lijkt allemaal best betrouwbaar te zijn! Toch blijft het even afwachten, eerst zien, dan pas geloven hè!

Alles was geregeld dus we zijn er even op uit geweest met de scooter. We zijn naar Mataram geweest en hebben daar wat rondgetourd. Een tempel bekeken wat niet de moeite waard was en nog een gezocht maar nooit gevonden. Ook zijn we even naar de shoppingmall geweest. Wat een knommel hebben ze daar toch hahah, wel leuk om te zien!

We waren nog op zoek naar Ampenan, waar een lokale markt zou moeten zijn. Het kan aan ons liggen, maar ook die hebben we niet gevonden hahah.
We zijn fijn terug naar ons hostel gegaan en hebben ons wederom gedouched in een WARME douche!! Jaaa dat mag wel even gezegd worden hoor, al 3 dagen een warme douche, heerlijk!

Omdat we gisteren zo lekker (en goedkoop) gegeten bij moeders in de pyjama, zijn we daar deze avond ook heen gegaan! Jammie, het was weer heerlijk!

Weet je wat wel gek is hier. Rond een uurtje of 9 zijn we allebei zo gaar dat we lekker naar bed willen. Thuis is dat niet voor te stellen! Mja, thuis zijn we ook niet tussen 6 en 7 wakker hahah. Iedere ochtend zijn we hier vroeg wakker!
Onze tassen zijn gepakt en morgen worden we opgehaald om naar de haven te gaan. Dan begint onze 4 daagse boottrip naar Flores, yeaah, zin in!!

Wat hebben we in Senggigi gedaan uiteindelijk? Nou, niet zo veel dus haha! Maar dat beviel ons helemaal prima!!

Op naar de volgende uitdaging, Flores here we come!

Heel veel liefs van Opa Manu & Oma Munik!
Xxxxx