Lombok - Gili Trawangan - Chille, fietsen & Feest - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Menno & Moniek - WaarBenJij.nu Lombok - Gili Trawangan - Chille, fietsen & Feest - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Menno & Moniek - WaarBenJij.nu

Lombok - Gili Trawangan - Chille, fietsen & Feest

Blijf op de hoogte en volg Menno & Moniek

17 Augustus 2016 | Indonesië, Gili Trawangan

Hey vriendjes, vriendinnetjes en de rest!

Onze laatste week is aangebroken, helaas! Maar onze mama's zijn blij haha. We gaan nog even chille op de Gili's.

We zijn dus op Gili Trawangan, het grootste eiland van de 3. Na een korte lunche pauze zijn we opzoek gegaan naar onze bungalow. Alleen was deze onvindbaar, tot ergenis toe! Bij het vragen werden we de ene keer naar rechts gestuurd en de andere keer naar links. Na veel te lang zoeken hadden we het uiteindelijk gevonden!!
Bij het inchecken gaven we aan dat het echt een ramp was om de locatie te vinden, zelfs met google maps! Zegt hij heel droog, ja het staat verkeerd op booking.com. We hebben daar al heel veel klachten over gekregen. Jaaa, gast, regel het dan ff fatsoenlijk, pannekoek!!
Het huisje was lekker en we hadden onze douche buiten haha. Wel grappig, alleen geen warm water...

Op het eiland zijn geen auto's, alleen fietsers en paard met wagen. We dachten dat dat heel rustig zou zijn, maar het is nog veel lomper. Die gasten met hun paarden gaan echt nauwelijks aan de kant en jagen gewoon door. Ik zie het al gebeuren, in de laatste week nog brokken maken... achja.

Die middag zijn we lekker op het strand gaan liggen! Heeeeeerlijk. Lekker zonnetje, biertje, radler, zee, hmmmm!
En verder hebben we die dag niets uitgevoerd haha. Ohjawel, een lekkere maiskolf gegeten! Hmm echt heerlijk!

Savonds zijn we naar de lokale markt gegaan. Hier hebben we weer vis besteld voor op de barbecue. We waren wel een beetje teleurgesteld. Het was niet half zo lekker als in Labuan Bajo. En daarna waren we niet eens verzagdigd. Dat was voor ons de eerste en laatste keer eten op deze markt.

Na de markt zijn we nog even terug gegaan naar ons huisje. We hadden inmiddels buren gekregen. Michelle en Anne uit Tilburg. Dat was natuurlijk kei gezellig! We zijn bij elkaar gaan zitten en lekker biertjes gaan drinken. Toen we aan het kletsen waren bleek dat ze Jules en Simone ook kenden haha. De wereld is klein.
We zijn samen met deze meiden op stap gegaan. Dat moet namelijk leuk zijn hier haha.

Eerst naar de Sama Sama bar. Daar hebben we een paar cocktails gedronken en de mensen op straat maar eens bekeken.
We waren nog steeds niet zeker of deze straat nu DE strip was waar iedereen het over had. Het leek er wel verdomd veel op maar volgens onze lonely planet was die ergens anders. Na wat dronken mensen aangesproken te hebben wisten we het zeker. Dit is het!! Nou, haha oké dan! Door alle verhalen hadden we er alle 4 toch iets meer van verwacht. Maakt niet uit, we maken er zelf wel een feestje van.
We zijn naar een andere bar gegaan en dat was het ook net niet. Menno ging op onderzoek uit en kwam terug met de mededeling dat het een stukje verder te doen was. Leuke muziek, veel mensen, dansen en natuurlijk drank! Jaaaa, we hebben ons feestje gevonden!
Een aantal biertjes later en al lichtelijk aangeschoten kwam Menno met zijn Long Island Icetea aanzetten. Haha en gelukkig dat hij was. Moaaah zegt ie, zo goedkoop en zo sterk, niet normaal! Hier word je zat van zegt ie hahah. En raad eens, dat was ook zo!
Opeens was het daar afgelopen. Jammer, het was leuk daar!
We waren onderweg naar een andere bar toen iemand levenloos naar buiten werd gedragen. Ai, dat zag er niet goed uit. Hij werd letterlijk op de grond gegooid. Het zag er allemaal niet zo goed uit en Menno ging helpen. Die hulp kon geen kwaad! We hebben hem zo goed mogelijk proberen neer te leggen en het daarna overgelaten aan zijn vriend.
Hierdoor waren we onze Tilburgse matties kwijt. Achja, we hebben nog wat gedronken en zijn daarna lekker naar huis gegaan. Het was een leuke en gezellige avond!

De volgende ochtend hebben we een soort van uitgeslapen. We hebben fietsen gehuurd en zijn op pad gegaan. Lekker het eiland rondfietsen met een gammele fiets. Af en toe stoppen om het strandje te bekijken of foto's te maken. Of om een drankje te doen natuurlijk!
Toen we net onderweg waren zijn we maar eerst gaan ontbijtlunchen. We hebben echt belachelijk veel eten besteld haha maar het was wel mega lekker! En onze ober heette Aldi. Ja die naam vergeten we niet snel hahah.
Binnen no time waren we het eiland rond. Het zag er allemaal wel super gezellig uit. Lekker rustig fietsen en rond gapen.
We hebben ook nog even een stop gemaakt bij de baby schildpadden. Die blijven daar tot dat ze groot en sterk genoeg zijn. Dan worden ze terug de zee in gezet.
Daarna zijn we naar turtle point gegaan. Daar zouden zoveel schildpadden moeten zitten dat je ze gewoon kunt zien met snorkelen. We hebben ons een fijn stekkie uitgezocht en zijn gaan snorkelen. Haha dat ging niet helemaal zoals gepland. Überhaupt het water te zien bereiken was al een opgave opzich!! Allemaal rotsen en koraal waar je overheen moest. Dat was echt verschrikkelijk pijnlijk aan de pootjes! Toen we eindelijk in de zee lagen hadden we het na 10 minuten helemaal gehad. Onze brillen besloegen helemaal en er was echt niets te zien. We waren er klaar mee. We gaan terug en een radler drinken. Tot zo ver het spotten van schildpadden hahah.

Na deze mislukte poging zijn we weer naar de ander kant van het eiland gefietst. Daar kun je namelijk de zon onder zien gaan. Onder het genot van een cocktail hebben we die zonsondergang ook bewonderd.
We zaten daar en toen begaf onze camera het ook nog. Neeuuuuuuu, niet nu nog. Maar hij deed het niet meer. Ik moest bijna huilen! Hij gaf wel een code aan van een foutmelding. Menno heeft opgezocht wat we moesten doen met deze melding haha. Nou je moest blijkbaar een paar keer flink tegen de camera aan slaan. Dit deden we maar helaas, hij deed nog steeds niets! Janou, we zien morgen wel weer!

Na de zonsondergang zijn we lekker gaan eten. En wette wat? Hahah joa inderdaad wer Sushi! We mochten het restaurant in fietsen en daar onze fiets neerzetten haha. Apart!
De hele avond hebben we gezellig getafeld en gekletst.
Toen we weer terug in ons huisje waren moest Moniek toch nog even knommelen met haar camera. Na een paar flinke slagen deed de camera het opeens weer??? Raar, maar waar. Gelukkig!!

Ohja en deze middag hebben we ook nog een duik geregeld voor morgenmiddag. Jaaaa, daar hebben we zin in!

De volgende ochtend zijn we lekker optijd op het strand gaan liggen. Nog even lekker bakken voordat we gaan duiken.
Rond de klok van 1 uur moesten we bij Manta Dive zijn. We waren maar met zn tweetjes samen met een divemaster. Jeeyj, dit wordt leuk. We gaan naar Manta point en tijdens de briefing werd alles uitgelegd. Verder hoefden we hier niet veel zelf te doen. Alles werd voor ons geregeld.
Daar gingen we dan, lekker duiken!
Al snel zagen we de eerste kleine haai. Echt heel gaaf om te zien! In totaal hebben we er 3 gezien. Echt heel tof!! Helaas geen schildpadden. Haha wat zegt iedereen toch dat hier veel schildpadden zitten. Wij zien ze niet hoor?!?
Onze duik was geslaagd!

Na onze duik zijn we nog even op het strand gaan liggen. Daarna hebben we ons lekker gedouched en zijn we naar een leuk restaurantje aan het strand gegaan. Ook daar hebben we een groot deel van de avond gespendeerd.
Daarna zijn we nog wel even naar de kroegjes gegaan en hebben naar een bandje gekeken haha. Dat was echt hilarisch. De 2e stem kwaakte zo af toe ook nog wat door de microfoon en de zanger zat er af en toe wel heel erg naast. En wat hij precies zong? Hahah dat was niet te verstaan, ook al was het Engels. Gekke Indonesiërs!

Dit was alweer onze laatste avond op Gili Trawangan. Er hangt wel een heel chill sfeertje. Het is maar een klein eilandje maar er is genoeg te doen. We hadden ook naar de openlucht bioscoop kunnen gaan bijvoorbeeld. Daar hebben we helaas geen tijd meer voor.
We hebben het eiland trouwens vaak rondgefietst haha, gewoon omdat het kan. En het was lekker om te fietsen!
Morgen gaan we alweer naar onze laatste bestemming, Gili Air. Daar hebben we nog 2 volledige dagen en dan zit onze vakantie er alweer op!

Tot op Gili Air.

Xxxxxx Menno & Moniek

• 19 Augustus 2016 - 20:20

Yvonne:

Ha Menno en Moniek....
    We hebben t mar druk met jullie verslagen