Lombok – Gili Air – No mushroom no fly - Reisverslag uit Gili Air, Indonesië van Menno & Moniek - WaarBenJij.nu Lombok – Gili Air – No mushroom no fly - Reisverslag uit Gili Air, Indonesië van Menno & Moniek - WaarBenJij.nu

Lombok – Gili Air – No mushroom no fly

Blijf op de hoogte en volg Menno & Moniek

19 Augustus 2016 | Indonesië, Gili Air

Hallo Vriendjes,

NOOOOOOOOOOOOO, onze laatste bestemming, onze laatste 2 dagen in paradijs en dan alweer naar huis. Ja dan alweer. Time flies!

Deze ochtend zijn we vroeg opgestaan want Moniek wilde toch nog graag een schommelfoto hebben. Fijn op het fietske naar de schommels. Helaas stonden deze nu helemaal onder water en was er weinig leuks meer aan. Beetje een mislukte poging haha. Toen we op onze terugweg waren kwamen we weer langs de winkel waar Moniek gisteren een leuke korte broek had gezien. De winkel zou eigenlijk pas later open zijn maar nu was hij toch open. YES, korte broek toch nog gekocht (had namelijk spijt dat ik hem gisteren niet meer gekocht had)! Kleine goedmaker van de mislukte schommelfoto hehe.

We hebben bij de haven nog snel een ontbijtje kunnen scoren en zijn vervolgens met het bootje naar Gili Air gegaan.
Daar aangekomen zijn we te voet op zoek gegaan naar ons laatste huisje. Het was even zoeken maar ook dit keer hebben we het goed kunnen vinden.

We wisten dat we pas in de middag in konden checken maar we dachten, proberen kan altijd. We komen aan en ze raakte lichtelijk in paniek want ze waren nog niet klaar met schoonmaken. We wilde eigenlijk gewoon naar het strand gaan maar ze zeiden dat ze zo klaar waren. Oké, hoelang duurt het dan nog ongeveer? Uhh, 7 minuten, Sorry sorry sorry. Hahaha, man, maak je niet zo druk, wij wachten wel even. Goed antwoord ook, 7 minuten!
We hadden een super leuk huisje en mega veel plek!! Leuke afsluiter. En we hadden een badkamer met een glazen deur hahaha. Er zouden ook fietsen bij zitten maar deze waren helaas gesloopt door voorgangers. Een stukje verder hebben we maar een paar gammele fietsen gehuurd en zijn we langs het strand gaan fietsen. Na een korte pitstop kwamen we er achter dat we de andere kant op moesten en dat hebben we natuurlijk ook gedaan.
We waren bij het centrumpje van Gili Air en fietste langs de duikschool, dezelfde als op Gili Trawangan, Manta Dive. We zijn aangegaan en hebben nog een laatste duik geboekt voor onze laatste dag, YEAH!

Onze fietskes hebben we geparkeerd en zijn een fijn plekje op het strand gaan zoeken. Plekje gevonden, 2 ligbedjes, restaurantje erbij en chille maar.
We waren lekker aan het zonnen en opeens kwam daar een man aangelopen met wat maskers in zijn hand. We weten allebei nog steeds niet waarom, maar hij bleef bij ons hangen en op de een of andere manier trok het ook onze aandacht. Het was een hele vriendelijke man en drong zichzelf totaal niet op (gelukkig). Hij had mega mooie maskers bij gemaakt van hout dat van het eiland af kwam. Geen bamboe maar een ander soort hard hout wat wel heel licht is.
Hij zei dat hij nog meer grote maskers had en ook nog een koppeltje. Hij liet z’n hele hebben en houwen bij ons liggen en ging de andere maskers halen. We hebben zelf natuurlijk toen de tijd gehad om te overleggen. Wat gaan we hiermee doen?? Wat willen we er uiteindelijk voor betalen?? Want we vinden ze wel echt super mooi. Hij had kleine van 50 cm en grote van 100 cm, tja en tuurlijk vinden we de grootste natuurlijk het mooist haha. Toen hij ons het koppeltje liet zien waren we verkocht, die wilde we graag hebben!! Hij moest wel met de grote baas gaan overleggen want wij wilde natuurlijk niet de volle mep betalen. Hij kwam er ook achter dat wij, nouja vooral Menno, nog studenten waren en dat we dan een studentenprijs mochten betalen. Uiteindelijk hebben we 2 voor de prijs van 1 gekregen haha. We hebben onze eerste kunst gekocht!! Heel erg tof, we zijn er blij mee!
De vriendelijke man heeft het nog netjes ingepakt zodat we het goed konden vervoeren tijdens onze vluchten.

We zijn savonds lekker gaan eten en na het eten zijn we naar de Spacebar gegaan. De bar bij ons om de hoek. Yeah right haha. We waren lekker op tijd in de bar en we hebben ons een ‘heerlijke’ mushroomshake besteld, gewoon van de drankkaart.
De naam van de bar werd wel waar gemaakt. Overal doeken met gaten, muurschilderingen, tekeningen overal, verzin het maar en het was er, zelfs een bewegend servettendoosje haha. We hebben er een hele leuke avond gehad en aan lachen was geen gebrek!!

Er bleek nog een dikke Full Moon party te zijn op het eiland waar iedereen heen ging. Nog maar een shake dan? Ja omdat ‘ie zo lekker is, bleh! We zijn samen met het chefke van de bar naar die plek gegaan en kwamen terecht op een dikke Full Moon Strand Rave terecht hahaha. Man o man, wat een feestje, geweldig!! We hebben echt een te gekke avond gehad. Lekker dansen, vuurshow, goede muziek, gekke mensen, zelf soms niet kunnen blijven staan, denken dat het over is maar toch niet, Zak beton, lamme benen, gekleurde zee, leuke figuurtjes en vooral veeeeeeeeeel lachen hahah.
Terug naar huis lopen was ook nog heel gezellig, lekker onder de volle maan en terug denken aan de te gekke avond!

Eerlijk is eerlijk, we hadden allebei onze slaap niet uit de volgende ochtend. Helaas pindakaas, we gaan lekker duiken!! Samen met nog een ander meisje en een divemaster zijn we naar Sharkpoint gegaan. Onze laatste kans om dan toch eindelijk die verdomde schilpadden te spotten!
En ja hoor, we hebben ze gezien, 3 stuks, WAAUUWW! Haha yes! Verder hebben we natuurlijk nog veel vissen en een octopus gezien. Het was weer een geslaagde duik!
Na onze duik hadden we honger en zijn we op zoek gegaan naar een bakkerij die we nooit gevonden hebben, heel fijn! We zijn op dezelfde plek gaan liggen als gisteren en hebben weer heerlijk in het zonnetje gelegen. Goed vertoeven hier op ons laatste dagje.

’s Avonds hebben we wederom heerlijk gegeten en hebben we de avond en daarmee ook onze vakantie afgesloten op het strand. Ook dat was heerlijk!!

Dat was het dan, morgenvroeg mogen we op tijd uit de veren om de boot naar Lombok te pakken en de vlieger naar Kuala Lumpur.

Het was echt een vakantie om nooit meer te vergeten, wat een mooie 4 weken!! Indonesië is echt een geweldig mooi land, mooie natuur, mooie mensen en lekker eten! Een geslaagde eerste verre reis samen, op naar de volgende!

DIKKE KNOEVEL VAN ONS!